چهارشنبه، مهر ۱۰، ۱۳۸۷

داستان هاله نور و شرطی شدن ما ملت

آدم خواهی‌نخواهی نسبت به بعضی کلمات شرطی میشه. مثلن از پارسال به این ور خیلی از ما نسبت به کلمه هاله شرطی شده ایم، به این معنی که تا اسم هاله میاد یاد آقا محمود خودمون می‌افتیم، گیرم که منظور از هاله اسم دختر کوچولوی نازنین دوستمون باشه.
حالا اگر این هاله به سیاست و ریاست و اینا مربوط باشه که دیگه نگو. این عکس هاله دار آقای زه‌هوفر رو نشون میده که بعد از شکست سنگین حزب سوسیال مسیحی در انتخابات ایالت بایرن قراره جای آقای هوبر را بگیره که خودش خیلی وقت نیست جای آقای اشتویبر را گرفته.



آخه راستش سیاست‌مدارها اینجا خیلی بچه‌ننه تشریف دارن و به نظر نمی‌رسه خیلی قصد خدمت داشته باشند. تا چیزی میشه الکی میرن کنار و جاشون را میدن به نفر بعدی. حالا شما هم مثل من شرطی نشید و فوری یاد آکسفورد نیفتید دیگه! آره داشتم می‌گفتم، مثلن همین آقای هوبر یک سال هم نشده که به رهبری حزبش رسیده، حالا زده و حزبش به جای شصت درصد حدود چهل و سه درصد رای آورده. باباجان آسمون که به زمین نیومده، وردار شرق و غرب وآسمون و زمین را متهم کن و از قصد خدمت و خلوص نیت و برنامه های مشعشع برای آینده حزب بگو و اون صندلی لاکردار را ول نکن دیگه. معلوم نیست دیگه گیرت بیاد جانم. به تو هم میگن سیاست مدار عمو؟ اصلن مرد حسابی ریش و قیچی دست خودت باشه اونوقت بذاری رای حزبت اینقدر افت کنه؟
این که تازه خوبه، چرا آقای اشتویبر را نمیگین؟ نه بابا، مشکل مدرک نداشته که، نگفتم آدم شرطی میشه؟ هرکسی تو این دنیا وکیل و وزیر میشه حتمن نباید مدرک تقلبی داشته باشه که. این بابا به رفت‌و‌آمدهای یکی از از خانم‌های خیلی خوشتیپ و لوند حزبش به اسم خانم گابریله پاولی یک کم شک کرده بود و نفهمیده بود داده بود یک کم روابط ایشون را زیر نظر گرفته بودند. خب این خانوم هم از قضیه خبردار شده بود و قشقرق راه انداخته بود که ای داد و بیداد حریم خصوصی و این حرفا. خب باباجان، هزارتا وصله می‌تونستی بهش بچسبونی، میتونستی بدی بروبچز سر راهش رو بگیرن و حالش رو جا بیارن یا چه میدونم لپ‌تاپش رو کش برن. یا اصلن می‌دادی دادگستری ایالت یک پرونده‌ای براش درست می‌کرد که برای هفت پشتش کافی باشه. خلاصه آقای اشتویبر هم جوّ ورش داشت و استعفا داد رفت کنار.
حالا آقای اشتویبر رفته، آقای هوبر هم داره میره، از اون طرف خانم پاولی و چارتا آدم دیگه در قالب یک حزب تازه تاسیس ده درصدی از آرای حزب سوسیال مسیحی را قاپ زدن رفته.
خلاصه فعلا که میگن هاله داره دور سر آقای زه‌هوفر می‌چرخه. این عکس رو بنده از اینجا ورداشته‌ام و از فتوشاپ هم استفاده نکرده‌ام. نگفتم آدم شرطی میشه؟ شرط می‌بندم فوری یاد مانور موشکی برادران سپاه افتادید، مگه نه؟
از من نشنیده بگیرید ولی هاله هم هاله‌های وطنی. این آقای زه‌هوفر هزار تا از این هاله‌ها هم دور سرش در بیاد یه وقت دیدید ناغافل رفت کنار و صندلی خدمت را داد به یکی دیگه. آخه اینا که کاراشون به قصد قربت نیست.
Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes